Lyse Dialog søker kundeveiledere i Alta
Den menneskelige kontakten er fortsatt viktig
Nærmere kunden
(Bla ned i artikkelen for å lese ordinær stillingsutlysning)
- Teknologiens utvikling skjer i racerfart. Mye automatiseres, og det på godt og vondt. For oss gjør den menneskelige kontakten at vi kommer nærmere kunden, og at vi raskere får forståelse for hva henvendelsen gjelder. Det gir bedre grunnlag for mer presise svar, sier Andreas Skjesol Høgmo (30), kundeveileder i Lyse Dialog AS.
Høgmo er en av kundeveilederne som jobber for Lyse Dialog i Bossekop, et datterselskap i Lyse-konsernet. Herfra hjelper de kunder over hele landet med spørsmål om alt fra TV- og internettjenester til faktura. Målet er å gi kundeopplevelser som overgår folks forventninger. For å klare det må staben i Alta styrkes ytterligere.

I TELEFONEN: Andreas Skjesol Høgmo klar for å svare på spørsmål fra kunder.
Trenger ikke teknisk bakgrunn
Høgmo kom til jobben med bakgrunn fra IT-bransjen, men er tydelig på at det ikke er avgjørende for å lykkes.
-Jeg er nok i kategorien superteknisk, men det viktigste for å kunne gjøre en god jobb er at du har lyst til å lære og samtidig har et serviceinnstilt tankesett. De fleste her i dag har kommet inn med forskjellig utgangspunkt til denne jobben, men felles er at vi har et ønske om å være problemløsere for våre kunder, forklarer Høgmo.
God opplærling
Blant de ansatte møter vi også Ina Therese Eira (27) som fortsatt er relativt fersk i jobben. Hun skryter av selskapets rutiner for opplæring og forteller også om den gode mestringsfølelsen når kunder er fornøyde med hjelpen.
-Som nyansatt vil man få god opplæring og tett oppfølging. Det er ikke sånn at du bare blir kastet rett ut på linja fra første sekund. I tillegg er arbeidsmiljøet her veldig godt, og man får mye god støtte og hjelp blant kollegene, avslutter Eira.

ØNSKER FLERE PÅ LAGET: Andreas og Ina håper på nye kolleger i løpet av høsten.

Lyse Dialog er en del av Lyse-konsernet og er ansvarlig for all kundekontakt. Selskapet leverer kundeservice og faktureringstjenester for Lyse og en rekke Altibox-partnere, og har vunnet flere priser for kvaliteten på sine tjenester. Lyse Dialog har utmerket seg ved tilby kundeservice som gir gode kundeopplevelser. Lyse Dialog har hovedkontor og kundesenter på Mariero i Stavanger, i tillegg til kundesenter på Jørpeland, Alta og i Porsgrunn.
LYSE DIALOG AS SØKER KUNDEVEILEDERE
Kunder er kjernen i alt vi gjør. Som kundeveileder er din jobb å løse kundens problem på den mest effektive måten tilgjengelig, besvare kundens spørsmål, og sørge for at kunden har de produktene en trenger. Problemene du skal bidra til å løse er knyttet til teknisk support på TV og bredbånd. Stillingen inngår i en turnusordning.
Ønskede kvalifikasjoner
Dette er en jobb vi tror kan passe for mange, vi har derfor valgt å ikke sette opp for mange krav til kvalifikasjoner. Det er bra om du har fullført videregående skole eller tatt fagbrev, gjerne innenfor salg og service. Har du i tillegg jobbrelevant erfaring er det flott.
Det er en fordel med teknisk interesse, men du vil uansett få en grundig opplæring. Vi sender deg faktisk til hovedkontoret i Stavanger på 1 ukes intensiv opplæring. I tillegg har vi støttesystemer, informasjonsflyt, kultur og miljø som gjør at du ikke trenger være et teknisk geni for å trives på jobb. Gode kommunikasjonsevner er gull verdt i denne jobben.
Ønskede personlige egenskaper
Du må kjenne deg igjen i våre verdier som er: ansvarlig, modig, tydelig og en lagspiller. Gjør du det, vil det være et godt grunnlag for å kunne gjøre en god jobb som kundeveileder.
Hos oss får du:
- Lønn etter avtale
- 2 ekstra feriedager
- Refusjon på trening
- Nye lokaler i Bossekop (hvor det ikke er betalparkering)
- Leasing av el-sykkel
- Du får 285 kolleger i et stort og profesjonelt konsern
For mer infomasjon om stillingen, ta kontakt med Truls Are Ratkje, gruppeleder, på tlf 951 87 857. Personalrelaterte spørsmål rettes til HR konsulent, Kajsa Bøgild, tlf 979 76 180.
Søknadsfrist 31.10.2022